niedziela, 15 lutego 2015

żeby nie stękać ...

wspomagacze argumentacji
- As far as I am concerned ... - jeśli o mnie chodzi ...
- I want to emphasize that ... - chcę podkreślić, że ...
- If you ask me ... - jeśli chodzi o mnie ...
- It's important to mention that ... - należy wspomnieć, że ...
- One might say that ... - Mówi się, że ...
- Furthermore ... /Moreover ... - ponadto ...
- What is more ... - co więcej ...

zwroty doprecyzowujące myśli/pytania
- What I am getting at is  ... - chodzi mi o to, że ...
- I don't quite follow you ... - Nie do końca cię rozumiem.
- Is everything clear so far? - czy wszystko jak dotąd jest jasne?
- Let me put it this way ... - ujmę to w ten sposób ...
- Have you got that? - rozumiecie?
- Are you with me? - Wszystko jasne?

zwroty na przeczekanie
- Anyway ... - W każdy razie ...
- Let me think .. - Daj mi się zastnowić ...
- You know .. - no wiesz ...
- That's a good question ... - to dobre pytanie ...
- That's interesting - to interesujące ...
- You never know ... - nigdy nic nie wiadomo ...

umilacze na zakończenie rozmowy
- It was a pleasure. - było mi bardzo przyjemnie.
- That's very kind of you. - To bardzo uprzejmie z Twojej strony.
- Give my love to .. - Pozdrów ode mnie ...
- It's very nice of you to say so. - Bardzo miło to słyszeć od Pani/Pana
- That sounds great. - To brzmi wspaniale.
- You've been a great help! - Bardzo mi pomogłeś!


źródło: "Polish your english. Angielski z premierem"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz