piątek, 27 lutego 2015

żeby nie stękać ... v2

wspomagacze argumentacji
- I should mention that ... -  Może powinnienem wspomnieć o ...
- As far as I know ... - O ile mi wiadomo ..
- As regards ... - Co do/ co się tyczy ...
- I'm quite sure ... - Jestem raczej pewny ...
- Personally, I think that ... - Osobiście uważam, że ...
- It's worth mentioning that - Warto wspomnieć, że ...
- To the best of my knowledge ... - O ile mi wiadomo ...
 
wspomagacze argumentacji i wyrażania własnej opinii
- I am convinced that ... - Jestem przekonany, że ...
- I'd just like to say ... - Chciałbym/chciałabym tylko powiedzieć ...
- Besides - Zresztą, poza tym 





zwroty doprecyzowujące myśli/pytania
- In other words ... - Innymi słowy ....
- I want to make sure whether ... - Chcę się upewnić, czy ...
- What about ... ? - A jeśli chodzi o ....?
- Correct me if I'm wrong, but ... - Popraw mnie, jeśli się mylę, ale ...
- Let me explain. - Pozwól mi wyjaśnić.
- For sure? - Czy na pewno?








jak wyrazić rozczarowanie
- We had high hopes ... - A miało być tak pięknie...
- It doesn't matter - Nieważne
- We'll get by - Obejdzie się


jak wyrazić zniecierpliwienie
- Knock it off / Stop it - Przestań
- I'm warning you ... - Ostrzegam cię ...
- Cut it out. - Skończ z tym.


jak wyrazić zachwyt 
- That's amazing! - Nieprawdopodobnie!
- It's impressive - Robi wrażenie
- Oh, wow! - Ojej!

jak wyrazić zdziwienie
- Seriously? - Serio?
- No way! - Niemożliwe!
- Come on! - Coś ty!













jak odmówić 
- Not my thing. - To nie moja bajka.
- Probably not. - Raczej nie
- Let's forget about it. - Darujmy to sobie.
- No way am I going to ... - Nie ma mowy, żebym ...
- Forget it! - Zapomnij o tym!
- There's no need to ... - Nie ma potrzeby ...




źródło: "Polish your english. Angielski z premierem"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz