środa, 14 maja 2014

PAST PERFECT



PAST PERFECT

Past Perfect to czas przeszły dokonany (można też powiedzieć - zaprzeszły), który stosujemy w następujących sytuacjach:
• jeśli zależy nam na podkreśleniu, że dana czynność zdarzyła się przed inną przeszłą czynnością (np. When I finally got to the party, it had already finished. - Kiedy w końcu dotarłam na imprezę, ona już się skończyła.). Czasu tego nie stosujemy jednak chcąc wymienić po kolei czynności następujące po sobie (np. I got up, had breakfast, washed my teeth... - Wstałam, zjadłam śniadanie, umyłam zęby..., ponieważ w takich sytuacjach jasne jest, co nastąpiło po sobie);
• po zwrocie "It was the first time" (np. It was the first time I had been to Scotland. - To był pierwszy raz kiedy byłam w Szkocji.);




Podmiot + had + III forma czasownika + reszta zdania


Typowe okoliczniki czasu

• since - od + określony moment w przeszłości (np. od poniedziałku - since Monday);
• for - od + okres czasu (np. przez 2 lata - for two years).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz